Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Rewers

Działamy na rynku szkoleń dla pracowników oświaty w zakresie takiej tematyki, jak innowacje w edukacji oraz multimedia w szkole od 2009 roku. Naszą misją jest wspomaganie szkół w sprostaniu wymaganiom zmieniającego się świata. Realizujemy ten cel, zarówno tworząc ofertę szkoleń odpowiadającą aktualnym wyzwaniom, jakie stawia przed pracownikami oświaty współczesna szkoła, jak i wprowadzając do placówek systemu edukacji nowoczesne technologie typu multimedia w szkole.

Nasz zespół i multimedia w szkole…

tworzą psychologowie, pedagodzy, doświadczeni nauczyciele, trenerzy, programiści – specjaliści w swoich dziedzinach. Na szkoleniach korzystają z aktywnych metod pracy, a ich podstawowym celem jest dostarczanie uczestnikom praktycznych rozwiązań dotyczących takich zagadnień, jak innowacje w edukacji. Nasz zespół tworzymy od lat i współpracujemy wyłącznie ze sprawdzonymi edukatorami.

Więcej niż szkolenia – wprowadzamy innowacje w edukacji

Naszą domeną, poza interesującymi szkoleniami, jest wdrażanie do szkół najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych. Pasjonują nas od lat innowacje w edukacji oraz multimedia w szkole, dynamicznie przygotowujące uczniów do realiów zmieniającego się świata.

ODN Rewers jest twórcą projektu szkoleniowego Wirtualna Gazetka Szkolna. To jedyna taka inicjatywa na rynku edukacyjnym w Polsce. Jesteśmy również prekursorami wprowadzania na polski rynek edukacyjny nowoczesnych pomocy dydaktycznych – zestawu Wirtualnej Koszulki.

Od 2013 roku siedziba ODN Rewers znajduje się w Gdańsku. Nasz ośrodek wpisany jest do ewidencji niepublicznych placówek doskonalenia nauczycieli, prowadzonej przez Województwo Pomorskie, pod numerem 2/13.

Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Rewers posiada akredytację Pomorskiego Kuratora Oświaty (decyzja nr 89/2019 z 30 sierpnia 2019 r.)

ODN Rewers

Nowoczesne pomoce dydaktyczne

Wiek XX i XXI to czas intensywnego rozwoju techniki i nauki i śmiało można powiedzieć, że elektroniczne środki zapisywania i przetwarzania informacji są symbolem naszych czasów. Powoli stajemy się świadkami tworzenia się nowej kategorii społeczeństwa – społeczeństwa informacyjnego. Podążając za tym trendem, współczesne szkolnictwo odchodzi już od tradycyjnych form nauczania, poszerzając swój asortyment o liczne pomoce dydaktyczne.

Pomoce dydaktyczne są niezbędne w procesie nauczania nie tylko ze względu na oszczędność czasu, ale również ze względu na pobudzanie kreatywności uczniów. Wśród nich znaleźć możemy pomoce multimedialne, takie jak: tablice interaktywne, monitory interaktywne, projektory i ekrany projekcyjne, komputery, tablety, drukarki 3d i in. Pomoce multimedialne mają to do siebie, że bardzo skracają czas pracy, co przyczynia się do szybszego przekazywania wiedzy, a tym samym zwiększenia zasobów materiałowych.  Tablice interaktywne to urządzenia przypominające białe tablice suchościeralne. Nie są jednak nimi w istocie. Umożliwiają współdziałanie z podłączonym komputerem oraz projektorem multimedialnym. Z ich pomocą można również obsługiwać dowolny program w komputerze.

Wartościowe pomoce multimedialne

Tablice interaktywne pozostają nadal w użyciu, ale często są zastępowane monitorami interaktywnymi. Dzieje się tak, ponieważ są łatwiejsze w obsłudze. Z ich pomocą również można prowadzić prezentację z pendrive’a bez konieczności użycia komputera. Największą ich zaletą jest prostota działania  i łatwa obsługa. Dzięki temu oszczędzamy czas. Projektor multimedialny również stał się nieodzownym narzędziem prezentacyjnym. Jest to urządzenie służące do wyświetlania obrazu na ekranie na podstawie otrzymywanego sygnału. Zarówno pomoce multimedialne, jak i pomoce dydaktyczne są bardzo ważne w procesie uczenia, albowiem oddziałują na wzrok, słuch i dotyk  osoby uczącej się, ułatwiając w ten sposób poznawanie rzeczywistości. Wykorzystanie środków multimedialnych w nauczaniu wyzwala w osobach uczących się postawę twórczą, pobudza wyobraźnię, a także podwyższa zdolności intelektualne.